Kjøpsvilkår

NUTEN SPORT AS

NUTEN SPORT AS
Rådhusgata 21
4200 SAUDA
921 326 424 MVA Foretaksregisteret

 

Leveringsbetingelser og risiko

står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@nutensport.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.

Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.

 

Ordre

For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på «min konto». Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre. På «min konto» kan du også redigere og oppdatere kontaktinformasjon som navn, adresse og lignende.


Sikkerhet

tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra anerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under «personvern«. Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på post@nutensport.no.


Retur & reklamasjon

Ønsker du å returnere en vare?

Slik gjør du:

  1. Fyll ut den nederste delen av angrerettskjemaet og gi oss beskjed på post@nutensport.no senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.
  2. Send pakken tilbake til oss, adressen finner du øverst på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.
  3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på post@nutensport.no dersom du har spørsmål.

 

Angrerett

Angrerettloven av 21. Desember nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. Angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Kilde: forbrukerombudet.

 

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til post@nutensport.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.

Merk: varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.

Ta alltid kontakt med oss på post@nutensport.no før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes rasket mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.

 

Reklamasjon

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på nettbutikk sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.

Reklamasjon – forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangels beføyelser (eks. Å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. Kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides reklamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangels beføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbake transport.

Kilde: forbrukerombudet

 

Bestilling

Du ser hvilke variasjoner og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produktside. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på post@nutensport.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.

Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.

Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.

Forventet leveringstid er 3-5 dager.

 

Betaling

Mva på 25% inngår i alle priser. Personer bosatt på steder som har mva-fritak, må ta kontakt på post@nutensport.no vedrørende dette.

Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp, enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar per e-post.

Alle priser er i norske kroner.

Kortbetaling

Slik gjør du:

  • Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse.
  • Velg betaling med visa eller mastercard.
  • Fyll inn kortnummer, utløpsmåned og -år og sikkerhetskoden på baksiden av kortet (de tre siste sifrene i signaturfeltet).
  • Fyll inn kode fra kodebrikke, passord eller lignende for å gjennomføre kjøpet med 3d-secure.
  • Beløpet reserveres på din konto umiddelbart etter bestilling, og vil deretter ikke være tilgjengelig på ditt betalingskort før reservasjonen eventuelt blir utløst.
  • Reservasjonen vil ikke trekkes fra ditt betalingskort før bestillingen er behandlet.

Rabattkode

Dersom du har en rabattkode du ønsker å benytte på , må koden tilføyes og aktiveres i din «handlevogn».

Dersom ikke annet er opplyst, dekker rabattkoden kun prisen på varen du bestiller, ikke øvrige gebyrer. Det er ikke mulig å handle vare(r) for lavere beløp enn verdien på rabattkoden (dette gjelder i tilfeller hvor rabatten er et beløp, ikke ved prosent avslag).

Dersom du har glemt å legge inn din rabattkode før betaling, kan vi dessverre ikke endre dette i etterkant.

Oppretting og oppdatering av kundekonto

For å opprette kundekonto hos , klikker du på «min konto» og «opprett ny konto». Fyll ut kontaktinformasjon og velg et passord og klikk «send». Du vil motta en bekreftelse på opprettelsen per e-post. Du logger inn på «min konto» med e-postadressen din og ditt valgte passord. For å oppdatere eller endre kontoinformasjon logger du inn på «min konto» og klikker på «endre» eller «behandle adresser». Trykk på «lagre» når endringen er gjennomført.

 

Betaling med klarna

 

Del 1: slik fungerer det kjøp nå. Betal senere med klarna.

Vi er glade for å kunne fortelle deg at vi samarbeider med klarna for å tilby deg flere betalingsmetoder på betalingssiden. Nå kan du få det du vil ha når du vil ha det på en trygg og enkel måte. Slik fungerer det:

steg 1 legg produktene i handlekurven og velg klarna når du går til kassen.

Steg 2 oppgi personopplysninger, og du får vite med en gang om du er godkjent.

Steg 3 klarna sender deg en e-post med bekreftelse og deretter påminnelser når du skal betale.

Steg 4 fremtidige klarna-kjøp kan nå fullføres med et klikk.

Del 2: Betalingsinformasjon
[obs! Angi alle betalingsalternativene nedenfor dersom du benytter klarna checkout. / angi bare betalingsalternativene som er tilgjengelige i din butikk om du benytter klarna payments eller klarna payment method.]

Betal senere
prøv varene hjemme og velg hva du vil beholde. Betal alt innen 14 dager etter at varene er sendt. Ingen forskuddsbetaling, ingen renter og ingen gebyrer når du betaler i tide.

Alternativ versjon:
kjøp nå og betal kun for det du velger å beholde. Med dette alternativet kan du kjøpe det du vil ha og betale innen 14 dager etter forsendelse. Ingen forskuddsbetaling, ingen renter og ingen gebyrer når du betaler i tide.

Kort eller bankbetaling
med kort eller bankbetaling kan du betale kjøpene dine kjapt, sikkert og enkelt på tre ulike måter. Du kan koble kortene dine og bankkontoen din til klarna første gangen du skal betale noe, eller gjøre det på forhånd i klarna-appen. Klarna husker informasjonen din så du kan handle og betale enda smidigere neste gang.
● bankoverføring
betal med bankkontoen din og godkjenn kjøpet med bankid. Pengene trekkes direkte.
● kort betal med valgfritt kort
pengene trekkes direkte i forbindelse med kjøpet.

Finansiering

Engangsavtale
Fullfør en enkel, 4-trinns kredittsøknad med top-of-mind-informasjon. Du får svar umiddelbart om du er godkjent og kan fullføre bestillingen med en gang.

Månedlige betalinger
Du vil utføre den månedlige betalingen online eller i appen vår ved hjelp av bankoverføring eller kortbetalinger. Vi vil varsle deg når det er tid for å gjøre betalingen hver måned.

Del 3: Om klarna betal på nettet eller i appen

Se de siste kjøpene dine og foreta betalinger i klarna-appen eller på nettet: 

● last ned klarna-appen: https://www.klarna.com/app
● logg på: https://app.klarna.com/login.
● chat med kundeservice: https://www.klarna.com/no/kundeservice/


Trygt og enkelt

Du er alltid dekket av klarnas kjøperbeskyttelse. Moderne sikkerhet beskytter opplysningene dine for å forhindre uautoriserte kjøp.


Vanlige spørsmål

Les våre vanligste spørsmål (https://www.klarna.com/no/kundeservice/ ) for å lære mer om hvordan du bruker klarna. Om klarna hos klarna er vi opptatt av å skape verdens beste handleopplevelse. Vi mener at betaling handler om mye mer enn hvordan vi sender penger. Derfor gir våre smidige betalingsmetoder deg mer tid, kontroll og glede, slik at du kan fortsette å gjøre det du liker best.

● 80 millioner kunder bruker klarna.
● 190 000 butikker rundt om i verden samarbeider med oss.
● vi har tilbudt nettbasert betaling i 14 år.